GPS praćenje vozila – I/O modul za telemetriju vozila

Input/Output modul je uređaj koji se koristi za analogno i digitalno očitavanje parametara sa vozila. Ovaj uređaj sa svih starih vozila (autobusa i kamiona) analogno može pročitati podatke o trenutnom broju obrtaja, stanja nivoa goriva u rezervoaru, temperature motora, položaju vrata na vozilu, položaju prikolice koja se kipuje itd. Pored analognih signala ovaj uređaj podržava i digitalno očitavanje podataka preko CAN protokola. Svi podaci koje IO modul očita, bilo analognim ili digitalnim putem, prenose se do GPS/GPRS modula koji uz pomoć GPRS-a prenosi sve skladištene podatke do centralnog servera.

Još jedna od funkcija ovog modula jeste mogućnost daljinskog pokretanja određenih događaja u vozilu kao što su: zatvaranje vrata, startovanje displeja ili monitora i sl. Uz pomoć računara i GPS/GPRS modula šalje se informacija o određenom događaju koji se detektuje unutar vozila.

Jedna od opcija primene ovog uređaja jeste promena statusa rada menjača iz ekonomične vožnje u neekonomičnu kada je u pitanju nailazak na uzbrdicu i obrnuto, gradska ili međugradska vožnja što omogućava znatnu uštedu u potrošnji.

I/O modul je izuzetno popularan kod kamionskih i autobuskih prevoznika jer se uz pomoć ovog uređaja vodi evidencija o načinu vožnje pojedinčnih vozača. Kroz izveštaje koji se mogu generisati, korisnik sistema može videti koliko je koji vozač vozio u kojoj zoni zadatoj za obrtomer: koliko procenata svoje vožnje vozi u zelenoj – ekonomičnoj zoni, koliko u neekonomičnoj zoni i koliko puta je obrtomer za određeno vozilo otišao u crvenu zonu. Na ovaj način korisnik sistema štedi veću količinu goriva, čime se smanjuje potrošnja i povećava dobit.

Ono što je još važnije, ovim principom korisnik sistema produžuje radni vek vozila i smanjuje potrebu za servisom. Pored funkcije očitavanja obrtomera ovaj uređaj omogućuje i praćenje stanja nivoa goriva u rezervoaru, uz mogućnosti signalizacije ukoliko dođe do drastičnog pada nivoa goriva u rezervoaru za kratko vreme, što može biti prouzrokovano neovlašćenim izvlačenjem goriva iz rezervoara ili pak kvarom na koji je potrebno reagovati.

Sistem uz pomoć ovog uređaja takođe može alarmirati korisnika ukoliko je motor nekog vozila pregrejan, odnosno ukoliko je dostigao kritičnu temperaturu za paljenje alarma.

 

Karakteristike

  • Mikrokontroler sa CAN protokolom, mogućnost promene firmware-a i slanja podataka preko GPRS modula.io modul_mala
  • Posebna memorija za skladištenje brzih promena usled nedostatka GPRS-a
  • Analogni ulazi.
  • Digitalni frekvenciometar galvanski  razdvojen optokaplerima.
  • Digitalni ulazi galvanski  razdvojeni optokaplerima.
  • Digitalni izlazi.
  • Relejni izlazi.
  • RJ45 interface za RS232 komunikaciju.
  • RJ45 interface za RS485 komunikaciju.
  • RJ45 interface za CAN komunikaciju.
  • SPI Interface ekstenzija za buduće dodatke,  konektore, protokole
  • Radni napon od 8.4 V do 30 V.io modul sema mala
  • Zaštita od napona većeg od 30 V.
  • Radna temperatura od -30°C do +85°C.
  • D-LOGIC kućište od samogasivog ABS-a.
  • RSO atest.
  • Uređaj  razvijen i proizveden u Srbiji od strane D-LOGIC tima.